My Friends!

Tuesday, February 18, 2014

Fungsi Kalsium & Ostematrik

As salam semua.

Hari ni nak share pasal ostematrik, supplement yang saya dan husband wajib makan hari2. Untuk hilangkan lenguh2 badan dan pinggang, memang berkesan, Alhamdulillah. Bila bangun pagi esoknya, memang rasa segar dan tak mengantuk dan nak bangun pon mudah. Kalau terlupa makan Oste, memang akan rasa perbezaan nya. Ada sekali tu time saya belum jadi pengedar Shaklee, saya terlupa nak order oste dan dalam seminggu dua gitu tak amik oste, ingatkan ok la kan, tapi badan jadi makin lesu dan cepat penat dan lenguh2 badan kembali!! Sebab tak cukup kalsium intake hari2, kurang minum susu dan makan makanan yang boleh provide kalsium untuk tubuh.

Lepas tu memang saya pastikan ostematrik sentiasa ada kat rumah, sekarang senang dahla sebab boleh beli sendiri dah. 4kaplet ostematrik = 1000mg kalsium untuk keperluan harian. Kepada yang susah sangat nak minum susu, memang elok sangatla makan ostematrik, tak leceh, just telan je. Murah pon murah, dalam RM2.03 je sehari, susu 1 liter pon dah RM5 lebih kan, so memang jimatla ostematrik ni.

Kalau dah minum susu, cukup makan 2biji je ostematrik untuk cukupkan keperluan kalsium harian. No worries ostematrik Shaklee tak de bahan kimia, selamat dan berkesan.

Jom baca seterusnya pasal Kalsium & Ostematrik
Kalsium....

Pemakanan yang seimbang amat perlu untuk mengekalkan kesihatan anda. Kalsium merupakan satu unsur penting yang perlu dijaga dalam diet seharian kita.

Apa fungsi Kalsium untuk tubuh? Jom baca.....
  • 99% Kalsium badan tersimpan dalam tulang dan gigi, 1 % dalam darah. Jika tubuh kekurangan Kalsium, maka simpanan dalam tulang akan diserap dan ini boleh mengakibatkan kerapuhan gigi dan tulang, osteoperosis dan masalah2 berkaitan tulang.
  • 1% kalsium dalam darah penting untuk mengawal tekanan darah dan degupan jantung yang normal
  • memelihara tulang daripada risiko kecederaan
  • menghalang masalah kekejangan otot , yakni "cramp" terutamanya dikalangan wanita mengandung
  • mengatasi masalah PMS
  • mengatasi kelesuan
  • kesihatan saraf
  • menangani gastrik dan migrain
  • tidur yang lena
  • meringankan masalah sembelit dan buasir
  • melindungi otot jantung
  • membantu penyusuan susu ibu (bagi ibu2 yang mengalami masalah susu merudum apabila period)
  • pembekuan darah
  • pembaikan struktur normal sel
Kalsium boleh diperolehi antaranya melalui sumber makanan seperti berikut :
  • susu
  • produk tenusu seperti keju dan yogurt
  • soya
  • bayam
  • badam
  • kale
  • okra
  • ikan seperti ikan sardin dan salmon
  • kuning telur
Namun kesibukan masa kini dan pelbagai lagi faktor boleh menyebabkan anda tidak mendapat Kalsium yang secukupnya. Berikut ialah keperluan Kalsium harian mengikut jantina dan usia :
Keperluan Kalsium yang tinggi memerlukan kita mengambil sumber Kalsium tambahan. OsteMatrix adalah jawapannya dan pilihan saya. Kenapa?? Klik sini untuk lebih info tentang OsteMatrix.

Ok,  disini disenaraikan 10 kelebihan dan sebab kenape OsteMatrix ni menjadi sumber Kalsium tambahan pilihan saya dan ramai pengguna di luar sana.
  1. Ianya supplemen Kalsium yang LENGKAP dan mudah diserap oleh tubuh kerana mengandungi Vitamin D , Magnesium, Mangan, Copper , Zink, Boron dan Vitamin K.
  2. Ianya VITAMIN SEMULAJADI
  3. MUDAH ditelan & diserap oleh tubuh
  4. Saiz hidangan bagi 1 kaplet OsteMatrix ialah 250mg, maka, mudah bagi kita mengira sendiri berapakah dos yang diperlukan oleh tubuh. Sebagai cotoh, jika kita dah minum 2 gelas susu hari ni, makanlah 2 kaplet je Ostematrix.
  5. Mempunyai UJIAN KLINIKAL bagi menyokong keberkesanannya
  6. dihasilkan daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati ( sumber Kalsium jika dihasilkan dari Dolomite, tulang, cangkerang tiram , ianya mungkin tercemar dengan karbon dan logam berat )
  7. TIDAK menyebabkan enapan Kalsium dan MENCEGAH batu karang kerana ia mengandungi Magnesium dan kadar yang seimbang dengan Vitamin D dan Kalsium.
  8. Mengandungi Mangan, Boron, Copper sebagai "simen" untuk pelekatan tulang yang kuat.
  9. Vitamin K dalam supplemen ini membantu mengikat mineral untuk membentuk tulang
  10. meningkatkan paras kalsium dalam darah dalam masa 12 jam!
WAWA 011-19300290
www.facebook.com/splendidsupplement
Pengedar Sah Shaklee area UiTM Shah Alam,
Unisel, MSU, I-City, Seksyen 7 Shah Alam dan kawasan berhampiran.
Pos ke seluruh Malaysia.