My Friends!

Saturday, July 4, 2015

Rezeki Ramadhan


Rezeki Ramadhan.

Tadi ke Shaklee HQ beli barang customer order. Tak ramai orang, boleh kira dengan jari berapa orang ada. Setel membeli terus ke kerusi sebelah sana nak bagitau suami yang dah setel dah boleh balik.

Tapi saya duduk sekejap kat kerusi situ dekat suami duduk. Duduk kejap je ada sorang makcik (baya2 ma saya) datang tegur, katanya nak masuk ahli bawah saya sebab nak beli untuk makan sendiri.

Dia pernah jadi ahli sebelum ni, lama sangat tak membeli sampai xvalid dah keahlian tu sebab dia dah lama xbuat belian bawah id dia. Terus nak register baru. Siap mintak info dengan staff shaklee kat kaunter tanya contact nama upline lama.

Tapi sebab dia malas nak contact upline lama dia, dia decide nak amik sape2 ada kat situ je sebagai upline. Rezekinya saya ada kt situ at the right time. (Rezeki xpernah salah alamat kan)

Terus sembang2 rupanya makcik tu org klate jugok. Lagila happy sembang lama jugak. Macam2 dok story. Dia crita dulu dia makan Shaklee. Pastu stop, ni baru nak sambung balik makan sebab dia try macam2 produk lain tapi xde produk yang berkesan macam shaklee. 1 famili dia consume, anak dia 3org pon smua suruh dia beli shaklee smula.

Then lepas consult tadi, makcik tu stuju nak beli vivix twinpack. Dapat less 5%, free membership, free vitalea sebotol, dan cash bonus next month. Jimat berganda makcik tu kata. Anak dia yang suruh dia beli vivix tu sebab ada kawan dia makan vivix. Haaa macam tahu2 je vivix ada promo anak makcik tu. Hehehe.

Setel membeli, saya ajar terus ajar camana nak login kat web, nak shopping online smua. Xpayah dia susah2 nak ke hq dah, semua dihujung jari, klik2 setel.

Nak balik tadi siap salam peluk2 macam dah lama kenal. Makcik tu siap cakap kat husband dia 'ha, pandai kan saya pilih, org kita jugak'. Hehe. Rezeki makcik, Rezeki saya jugak, Allah nak bagi tanpa diduga.

Rezeki Ramadhan saya.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment