My Friends!

Monday, January 19, 2015

Tip Untuk Kulit Sihat


Nak kulit yang sihat dan cantik?
Meh sama2 kita amalkan apa yang ada dalam gambar kat atas ni.

Dulu saya memang susah sangat konsisten nak jaga muka, nak pakai toner moisturizer tu memang xla walaupon benda ada depan mata. Nak cuci muka sebelum tido pon macam mustahil sangat buat.

TAPI bila muka naik jerawat bagai nak rak NON STOP, besar2 plak tu n getting worse baru lah saya kalut nak pakai semua benda time tu.

Now dah konsisten buat cuci muka, pkai toner n moisturizer, muka makin ok alhamdulillah. Jerawat dah surut, tinggal parut je nak hilangkan.

Dah tambah lagi Makeup Remover dan Overnight Cream Nutriwhite untuk cepatkan proses hilangkan parut. Dan yang pasti supplement untuk kulit ESP, VITAMIN C, B COMPLEX & VITAMIN E saya makan.

Tapi ingat ye, jangan jadi cam saya, bila jerawat bertimbun baru nak sedar tentang pentingnya penjagaan luaran juga untuk kulit yg sihat. Kena seiring, telan supplement dan pkai skincare yg sesuai.

Pilihan saya untuk skincare dan serasi dengan saya → Cleanser, Makeup Remover, Overnight Cream : NUTRIWHITE. Toner, Moisturizer : ENFUSELLE.

Dulu awalnya saya amik Set Enfuselle untuk oily skin, then bila cleanser dia dah abes lepas 6bulan guna, saya cuba Nutriwhite plak sebab muka dah normal, just oily kt T zone je. So far suka sangat guna cleanser Nutriwhite. Rasa lembut je muka dan xoily. Tapi sebab baru je guna, tunggu abes sebotol guna (maybe 6months from now) baru boleh up review muka camana. Hihi. InsyaAllah.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Anda berminat untuk dapatkan produk Shaklee? Hubungi saya Wawa Pengedar Shaklee area Shah Alam, 011-19300290. Penghantaran (COD) area UiTM Shah Alam, Stadium Shah Alam, Plaza Alam Sentral, Seksyen 7, Seksyen 2, Padang Jawa, Jusco Bukit Raja dan kawasan Shah Alam yang berhampiran. Pos ke seluruh Malaysia.

instagram.com/wawashaklee

No comments:

Post a Comment