My Friends!

Monday, July 14, 2014

Shaklee dan Israel

Shaklee Penyumbang Dana Israel?

Hari ni tergerak hati nak share pasal ni, dari semalam lagi husband saya suruh buat entry pasal ni supaya xde yayang keliru dan ragu2 betol ke Shaklee ni penyumbang pada Israel. Tadi pon ada downline saya tanyakan pasal ni. To make it clear, buat entry blog senang ramai boleh refer. Mari baca, saya amik info ni dari http://wardahilmu.blogspot.com/. (Sebenarnya ni isu lama, setiap kali Palestin diserang setiap kali isu ni timbul).

Isu ini bermula apabila logo Shaklee terpampang dalam laman web Keneseth Israel. 


Nampak tak logo tu? Terletak elok je kat bahagian Sponsor KI. Dah terbukti depan mata lah kan kiranya (saya tengok 1st time dulu2 pon berdebar dup dap dup dap, hihi). Ok then bila saya klik dan lihat link yang disambungkan kepada logo ini http://kic.myshaklee.com/us/en/shop.s.html dan ni bukan laman web rasmi SHAKLEE. Laman web rasmi Shaklee US ialah www.shaklee.com, korang boleh buka 2 link ni dan bandingkan apa yg beza.


Untuk pengetahuan semua, sebagai pengedar Shaklee, anda berhak menyalurkan bonus anda kepada mana-mana badan kebajikan atau parti sekalipun. Begitu juga SID (shaklee independent distributor) di luar negara sana, mereka berhak menggunakan wang mereka untuk menyumbang. Bukannya bermakna Shaklee turut menyumbang kepada ISRAEL. Berdasarkan web yang saya buka tadi, jelas ianya milik agen bebas SHAKLEE. Buktinya?? Nampak tak logo yang saya bulatkan di atas tu. Shaklee telah menetapkan syarat setiap agennya perlu menggunakan logo ini. Nampaknya distributor ini telah menggunakan bonus SHAKLEE untuk beramal kepada ISRAEL. 

Dan nilah orang disebalik website td, nampakkan 2 org individu yang jd admin tu, xcayer boleh terus klik ke link website tu dan kaji setiap butiran kat situ, memang terang lagi bersuluh bukan website Shaklee US. Website tersebut adalah personal website pengedar shaklee dan setiap pembelian melalui website tu sahaja akan menyumbang pada dana Israel. Kiranya berdasarkan sales dia melalui website tu akan terus disumbangkan pada israel. 


Itu kerja amal yang mereka lakukan untuk badan pilihan mereka. Jadi, apa pula kerja amal kita? Jangan kita terlalu obses memboikot membuta tuli. Selidik dan fahami betul2 dulu. Telah pun disenaraikan beberapa jenama terkenal yang jelas nyata menjadi penyumbang dana terbesar ISRAEL. 

Nak lebih terperinci lagi pasal isu boikot ni , korang boleh singgah ke laman web
http://www.inminds.com/boycott-israel.html. Setiap satu produk yang diboikot dijelaskan satu persatu. Korang boleh buat penilaian sendiri selepas ini. Tak perlu nak boikot semua company USA kerana bukan semua menyumbang kepada kekejaman ZIONIS.

Oleh itu, ekoran kekejaman yang dilakukan oleh zionis terhadap umat Islam di Gaza Palestin, Yaysan Amal Malaysia dengan ini melancarkan kutipan derma untuk saudara seakidah kita disana yang kini menderita di serang oleh zionis. Kepada anda yang prihatin terhadap nasib saudara kita disana, anda boleh menyumbang dengan menyalurkan sumbangan anda terus melalui akaun Bank Islam 130530-1000-6474 Tabung Palestin Amal Malaysia.

Dan melalui Aman Palestin Berhad
  • BIslam:12029010047880
  • Maybank:562263010787
  • CIMB: 8600460353
  • BMuamalat:12070005133717 
  • RHB Bank:21245760004907
  • Bank Rakyat: 220806195922
http://www.amanpalestin.net/

Derma via SMS
  • Taip PALESTIN (jarak) 10 (Contoh: PALESTIN 10)
  • (nilai:RM10/5/3/1)
  • Hantar ke 39111


Untuk lebih info baca kt Blog ni http://www.mamafaiz.com/2012/11/shaklee-dan-israel.html PM Cery sendiri yang explain, blog entry tahun 2012 lagi...memang isu lama yang selalu hot bila Palestin kena serang.

(Sumber rujukan: http://wardahilmu.blogspot.com/2014/07/hot-story-shaklee-penyumbang-dana-israel.html)
---------------------------------------------
Latest update (15/6/2014) dari sorang Master Shaklee yg ajukan soalan ni ke Shaklee US. Dan refer gambar bawah ni jawapan Shaklee US. Memang website tu milik distributor Shaklee.


Pada 18/7/2014 Shaklee Malaysia keluarkan notis kat bawah ni sebab ramai yg ajukan soalan kepada Shaklee Malaysia. Hopefully semua clear pasal ni, insyaAllah.

♥♥♥♥♥
Anda berminat untuk dapatkan produk Shaklee? 
Hubungi saya Wawa Pengedar Shaklee anda, 011-19300290. 
Penghantaran (COD) area UiTM Shah Alam, Unisel, MSU, Stadium Shah Alam, Plaza Alam Sentral, PKNS, SACC Mall, I-City, Seksyen 7 (berhampiran Jakel/Pusat Komersial), Seksyen 2, Padang Jawa, Alam Avenue, Jusco Bukit Raja dan kawasan Shah Alam yang berhampiran. 
Pos ke seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment