My Friends!

Friday, April 18, 2014

Buat Apa Nak Jadi Ahli Shaklee, Saya Tak Mahu Bisnes

"Buat apa nak jadi ahli, saya bukan minat nak bisnes pun"

Itulah kenyataan yang sering diterima oleh saya apabila mengajak customer menjadi ahli Shaklee. Ramai orang di luar sana salah faham bahawa menjadi ahli Shaklee bukanlah untuk bisnes semata-mata, untuk makan sendiri pun digalakkan menjadi ahli. Lebih2 lagi sekarang ni Shaklee dah strict pasal harga, harga ahli hanya untuk ahli sahaja, yg bukan ahli kena beli dengan harga retail.

Ada dua kategori ahli Shaklee.
Pertama: Menjadi Ahli Shaklee untuk makan sendiri dan bisnes (macam saya).
Kedua: Menjadi Ahli Shaklee untuk makan sendiri sahaja (yang ni register ahli utk dapatkan penjimatan harga ahli, bukan untuk bisnes).

dan kategori yang kedua adalah lebih ramai berganda-ganda berbanding kategori yang pertama. Jangan tak tahu yang mereka telah membuat pilihan yang super duper BIJAK.

Kenapa saya kata begitu? Kerana 3 sebab:


1. Sebab pengguna Shaklee yang jadi ahli sebab nak makan sendiri PANDAI BERJIMAT.
Dalam era semua harga barang naik, kita banyak berhati-hati untuk membeli. Selagi boleh, kita akan pilih yang paling murah setanding kualiti kan? Nak beli barang kat kedai murah, nak beli alat elektrik waktu Sale, nak beli tudung takde jenama asalkan selesa. 

Dalam Shaklee, dengan menjadi ahli, anda dah boleh beli harga dengan harga 20%-30% LEBIH MURAH. Tak ke untung tu? Contoh barang A yang berharga RM136, tetapi harga ahlinya hanya RM109. Berapa beza tu? 

RM27 tauuu.

Banyak tuuu. Boleh makan tengahari lebih dari 3 hari. Itu belum harga produk yang lebih mahal. Lebih banyak penjimatan boleh kita dapat.

2. Sebab pengguna Shaklee yang jadi ahli TAKKAN BELI UNTUK SEKALI JE.
Ya. Vitamin yang kita makan bukan seperti produk handbag dan kasut yang boleh tahan lama. Ia akan abis bila kita makan kan? Handbag dan kasut pun ada orang beli setiap bulan. OPSS.


Yang pasti, produk seperti vitamin Shaklee yang semulajadi dan terbukti berkesan pasti kita beli setiap bulan atau beberapa bulan sekali. Maka, sebagai pengguna tegar, alangkah ruginya jika melepaskan peluang menjadi ahli kerana ia sangat berbaloi.

3. Sebab kebanyakkan pengguna Shaklee TIDAK akan sekadar membeli untuk DIRI SENDIRI. Lebih dari 80% pengguna tegar Shaklee akan menggunakan peluang sebagai ahli Shaklee untuk membelikan vitamin kepada ibu ayah, anak-anak, kakak, adik, isteri, suami malahan tunang dan jiran pun ada.

Dan yang paling mengejutkan, ada di antara mereka tak perasan yang mereka LAYAK untuk mendapat cash balik yang Shaklee bagi sebab TERBELI banyak untuk bulan tertentu. 

Tiba-tiba, dapat bonus.
Tiba-tiba, dapat cashback.
BESTNYA.
Padahal takde terniat pun nak berbisnes.

Haaaaaa. 
Macam tak percaya kan??
Percayalah!

Macamana Nak Jadi Ahli Shaklee walaupun tak mahu bisnes?

Ada 2 cara yang sangat mudah:
1. Hanya RM75 (tiada hidden charge)
2. Free membership apabila membeli barangan RM660 (atau sama denagn 200uv).

Berminat? Cepat hubungi saya! Saya akan terangkan dengan lebih detail.

Credit to: http://tipsihatselalu.blogspot.com/2014/04/buat-apa-nak-jadi-ahli-saya-tak-mahu.html

No comments:

Post a Comment