My Friends!

Sunday, February 9, 2014

SET SENDI / TULANG SHAKLEE

Assalamualaikum semua.

Hari ni tertarik nak update blog berkenaan SET SENDI/TULANG dari Shaklee ni, sebab lately ramai sangat yang bertanya. In fact ramai dah yang belikan untuk parents dan husband yang ada masalah sakit lutut yang agak teruk.

Jangan ingat orang tua je yang ada masalah sakit sendi ni ya, orang muda pon dah ramai yang kena dan rata2 yang beli semua bagi testimony positif, Alhamdulillah.

Ok sebelom bercerita lebih lanjut mari baca dulu apa sebenarnya masalah sakit sendi ni dan puncanya.
...................................................................................................................................................................
Penyakit sendi dikenali sebagai osteoarthritis. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu. Sakit sendi ini berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Apabila permukaan sendi haus, ia mendorong sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas, dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).

Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.

Bahagian sendi yang akan memberikan kesan biasanya pada bahagian lutut. Ini adalah kerana kita menggunakan lutut setiap hari.

Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:
  • Sakit pada sendi yang terlibat.
  • Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.
  • Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.
  • Adanya pembesaran tulang sendi.
Ketidakselesaan  sendi ini juga menyerang tempat2 berikut:


Bagaimanakah cara nak mengatasi sakit sendi ini?

Senang sahaja. Amalkan tiga produk ini:
Set Sendi Shaklee

Produk 1 : Mengekalkan tulang rawan yang sihat dengan Advanced Joint Health Tablet

AJHT memberikan manfaat kepad sendi dalam tiga(3) cara :
  •   menyokong keselesaan sendi
  •   memelihara tisu penyambung yang sihat
  •   meningkatkan kesan kusyen

Produk 2 : Mengurangkan inflamasi dengan Omega Guard Shaklee

Omega Guard adalah omega3 yang melambatkan degradasi tulang rawan. Ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi. Jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. Omega juga bertindak sebagai pelincir. Ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas. Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja.

Produk 3 : Mengekalkan sel tulang yang sihat dengan Ostematrix

Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.
------------------------------------------------------------------------------------
Jangan biarkan sakit sendi menghalang pergerakan orang yang anda sayang. Apa salahnya melabur sedikit untuk kesihatan yang tak ternilai harganya.
Hubungi saya untuk consultation selanjutnya ya.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Anda berminat untuk dapatkan produk Shaklee? Hubungi saya Wawa Pengedar Shaklee anda, 011-19300290. Penghantaran (COD) area UiTM Shah Alam, Stadium Shah Alam, Plaza Alam Sentral, Seksyen 7, Seksyen 2, Padang Jawa, Jusco Bukit Raja dan kawasan Shah Alam yang berhampiran. Pos ke seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment