My Friends!

Sunday, August 24, 2014

Salah Faham Tentang Supplement?


Salah faham tentang supplement?

1. Supplement adalah ubat – TIDAK. Supplement bukan ubat. Ubat terdiri daripada bahan jenis dadah yang ‘asing’ untuk tubuh kita. Supplement adalah vitamin-vitamin pembina tubuh yang diperlukan oleh tubuh badan kita.

2. Kita tak perlu vitamin sebab dah cukup makan – Bila diselidiki diet harian kita, kebanyakan yang kita makan tu HAMPAS sahaja.

3. Semua supplement sama saja – TIDAK. Kebanyakan supplement di pasaran adalah dari sumber sintetik. Suplemen terdiri dari 3 jenis : sintetik, organik dan semulajadi. Yang terbaik tentunya supplement semulajadi.

4. Supplement memberi kesan sampingan – BETUL sekiranya ia dari sumber sintetik. Suplement semulajadi TIDAk memberi kesan sampingan.

5. Supplement diperlukan oleh orang kurang nutrisi seperti mangsa kebuluran sahaja – TIDAK. Supplement adalah untuk orang yang mementingkan kesihatan.

Tahukah anda kebanyakan rasa penat, letih, lesu, stress adalah antara petanda anda kekurangan vitamin? Berminat nak cuba vitamin shaklee yang bersifat semulajadi? Boleh hubungi saya ya.

♥♥♥♥♥
Anda berminat untuk dapatkan produk Shaklee? 
Hubungi saya Wawa Pengedar Shaklee anda, 011-19300290. 
Penghantaran (COD) area UiTM Shah Alam, Stadium Shah Alam, Plaza Alam Sentral, Seksyen 7, Seksyen 2, Padang Jawa, Jusco Bukit Raja dan kawasan Shah Alam yang berhampiran. 
Pos ke seluruh Malaysia.


No comments:

Post a Comment