My Friends!

Monday, August 25, 2014

Positive Always!!

Skroll newsfeed tadi ternampak salah seorang master shaklee share status fb ni, refer gambar screenshot kat tepi ni ek. Tentang jatuhkan/burukkan produk/bisnes orang lain untuk majukan bisnes sendiri.

Actually lama dah juga saya perhatikan, sejak saya join Shaklee hampir setahun, saya tak pernah nampak geng2 shaklee (dalam friendlist saya) share something burukkan produk orang lain. Yang saya cakap ni geng2 shaklee bawah Jutawan, kami memang diajar untuk naikkan produk Shaklee tanpa burukkan produk lain (even kalau kita xsuka skalipon). Just diam dan teruskan sharing pasal shaklee. Itu yang bestnya join shaklee. Memang xpayah sibuk nak kaji keburukan produk lain, just tumpu pada jalan sendiri buat apa yang patut insyaAllah murah rezeki.

Memang ramai saya nampak yang berusaha nak jatuhkan shaklee, bila tengok balik rupanya (kebanyakan) yang nak jatuhkan shaklee adalah penjual produk lain. So kitorang just ignore je. Tak kemana dan takkan maju bisnes kalau kita dok kutuk produk lain. Baik tumpukan cari kebaikan produk sendiri dan keep on sharing. Barulah persaingan sihat kan. Just my 2cents.

Dan saya suka kekalkan environment positive kat newsfeed fb saya. Yang mana posting negative je memanjang saya akan unfollow, sebab xnak negativekan minda dan xnak collect dosa free. So kita boleh pilih apa yang kita nak tengok hari2, so choose wisely ek. Pilih yang positive, insyaAllah you will see everything positively.

Banyak yang saya belajar lepas join Shaklee. Dan entry ni salah satu darinya. Alhamdulillah.
♥♥♥♥♥
Anda berminat untuk dapatkan produk Shaklee? 
Hubungi saya Wawa Pengedar Shaklee anda, 011-19300290. 
Penghantaran (COD) area UiTM Shah Alam, Stadium Shah Alam, Plaza Alam Sentral, Seksyen 7, Seksyen 2, Padang Jawa, Jusco Bukit Raja dan kawasan Shah Alam yang berhampiran. 
Pos ke seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment