My Friends!

Thursday, July 3, 2014

Cara Guna eSell Shaklee untuk Pembelian Online

Assalamualaikum semua.

Mood tengah teruja niiii. Semuanya kes eSell Shaklee ni. Ingatkan tak boleh guna lagi, rupanya dah boleh start godek2 dan guna! Alhamdulilllah. Nak tahu apa Esell? Jom baca sampai habis dan boleh follow step ni untuk order ya!

eSell adalah online ordering system Shaklee yg baru dan anda boleh membuat pembelian online dan dalam talian sahaja untuk order produk Shaklee tanpa melalui pengedar shaklee anda (jika anda sudah tahu produk mana anda ingin beli). Boleh order menggunakan Kad kredit atau kad debit anda. Lebih mudah pantas dan selamat. Tak perlu menghubungi SID jika anda sudah mengetahui apa yang anda perlukan.

Jika anda nak buat pembelian online tanpa hubungi/rujuk saya (atau pengedar shaklee anda), anda boleh Google dulu info produk shaklee yang anda nak dan balik semula ke Blog saya (atau pengedar shaklee anda) dan klik gambar ESELL kat sebelah kanan ni untuk pembelian online. Boleh juga refer ke link ni untuk tengok set shaklee yang anda nak beli --> Cadangan Set Shaklee

Jom tengok step by step tutorial untuk buat pembelian online. Pastikan anda mempunyai KAD KREDIT or KAD DEBIT untuk buat pembelian online ni.

STEP 1:
Setelah pasti dengan produk yang ingin dibeli, klik gambar ESELL kat bawah ni untuk order Produk Shaklee. 

STEP 2:
Setelah klik anda akan dibawa ke link online ordering agreement dimana anda perlu klik kat Agree dan klik Next untuk ke page seterusnya.


STEP 3:
Lepas tu akan akan terus nampak gambar produk2 macam gambar kat bawah ni (contoh). So anda boleh tick kat produk yang anda nak beli tu, price ada tulis kat situ terus dah. Setel klik2 produk yang anda nak, boleh terus tekan CHECKOUT kat bawh tu.


STEP 4:
Isikan details yang diperlukan untuk penghantaran terus produk Shaklee kepada anda, perlu diketahui penghantaran adalah 3 hari bekerja dan penghantaran adalah melalui GDEX atau CITILINK (dekat online ordering agreement kat Step 2 tadi ada tulis pasal penghantaran dalam masa berapa hari bekerja). Setel isi terus tekan CONTINUE.


STEP 5:
Setelah semua detail diisi anda perlu mengesahkan alamat, no telefon dan kuantiti barang yang diorder adalah betol seperti yang anda nak. Seterusnya klik Proceed for Payment.


STEP 6:
Anda boleh gunakan kad kredit atau pun debit card anda, isikan details yg diminta, bila setel klik Confirm Payment.


STEP 7:
Akan keluar invois order anda tadi dan Shaklee akan emailkan invois ni ke email anda. Better print invois ni untuk rujukan.


Then siap!! Tunggu je abg GDEX or CITYLINK hantar barang depan rumah anda nanti.
Untuk buat pembelian guna Esell saya boleh klik SINI

Jika ada apa2 nak tanya, boleh terus hubungi saya.
Sedia membantu, insyaAllah.
♥♥♥♥♥
Anda berminat untuk dapatkan produk Shaklee? 
Hubungi saya Wawa Pengedar Shaklee anda, 011-19300290. 
Penghantaran (COD) area UiTM Shah Alam, Unisel, MSU, Stadium Shah Alam, Plaza Alam Sentral, PKNS, SACC Mall, I-City, Seksyen 7 (berhampiran Jakel/Pusat Komersial), Seksyen 2, Padang Jawa, Alam Avenue, Jusco Bukit Raja dan kawasan Shah Alam yang berhampiran. 
Pos ke seluruh Malaysia.

*Rujukan: http://ohvitaminmama.blogspot.com/2014/07/bagaimana-untuk-menggunakan-esell.html

No comments:

Post a Comment