My Friends!

Tuesday, June 17, 2014

Alfalfa Kurangkan Bau Badan

Dari semalam rasa nak buat blog entry pasal ni, teruja sebab testimoni diri sendiri. 

Anda ada masalah bau badan? Kuat berpeluh? Bau badan yang busuk boleh membuat seseorang individu tidak yakin dengan diri sendiri. Selain itu, ia turut mengganggu orang di sekeliling. Memang mengganggu, diri sendiri yg bau pon terganggu jugak, mmg kurang keyakinan.

Punca Bau Badan

Peluh dihasilkan oleh kelenjar accrine dan apoccrine yang berada di lapisan kulit kita. Kelenjar accrine terdapat di seluruh badan kita. Kelenjar ini sudah ada sejak kita kecil lagi. Fungsi utamanya ialah untuk mengatur suhu badan kita melalui proses berpeluh. Tetapi kelenjar apoccrine banyak terdapat di bahagian ketiak, dan bahagian-bahagian lain yang berbulu. Kelenjar ini juga berfungsi mengeluarkan peluh secara lebih aktif sebaik sahaja usia kita meningkat remaja. Peluh yang dihasilkan adalah dipengaruhi oleh rangsangan emosi. Peluh dari kelenjar apoccrine mengandungi banyak lemak dan protin. Inilah yang menjadi punca bau badan yang menyerlah sebaik sahaja kita meningkat remaja. Kanak-kanak tidak mengalami gejala ini.

Alfalfa Membantu Hilangkan Bau Badan

Secara amnya, Alfalfa berfungsi untuk proses detokfikasi. Ini kerana elemen yang ada dalam Alfalfa antaranya adalah antibakteria. Jika anda menghadapai masalah bau badan ini, jangan risau. Alfalfa boleh membantu.

(sumber: FB Master Iffah Anuar)

TESTIMONI ALFALFA KURANGKAN BAU BADAN

Ni testimoni diri sendiri, hari tu saya terskip alfalfa time nak cerai susu anak sy, lepas tu lupa nak consume balik, then sy perasan bau badan perghhh hahaha, kuat sgt nak2 bau ketiakk...mmg kuat peluh sejak amik cinch tea, pastu cpt sgt bdn bau, slalu kna pkai deodorant tp still kuat baunya.haha.pastu sy start amik alfalfa smula, amik 10biji skaligus, lepas tu sy prasan bau badan NO MORE!! jimat deodorant kali ni hahaha.walaupon peluh kuat, tp xbau dah ketiak busuk smua tu, alhamdulillah.bukan ckp kosong ni ye, mmg pengalaman sendiri.xcuba xtahu.hehe.meh tgk testimoni org lain plak.

Berminat nak cuba alfalfa? Jangan malu2 untuk hubungi sy ya!

♥ Your Shaklee Independent Distributor~1052321
♥ WAWA 011-19300290
www.facebook.com/splendidsupplement
♥ Pengedar Sah Shaklee area UiTM Shah Alam, Unisel, MSU, Stadium Shah Alam, Plaza Alam Sentral, I-City, Seksyen 7 (berhampiran Jakel/Pusat Komersil) dan kawasan Shah Alam yang berhampiran.
♥ Pos ke seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment