My Friends!

Monday, September 8, 2014

Tentang Shaklee Yang Semua Perlu Tahu

Ni blog entry Master Cery, leader lam group Jutawan shaklee yang saya join, saya copy paste entry dia. Bulan lepas diorang pergi Global Conference kat Long Beach California dan dibawa melawat HQ Shaklee kat Pleasanton California. Saya sendiri tengok gambar2 diorang pegi sana rasa macam teruja gilerrr... hope one day, insyaallah 2 years from now, dapat merasa pergi HQ Shaklee kat US. Doakan saya ok! Jom baca cerita Master Cery....Sharing is Caring!
-----------------------------------------------------

Inilah barisan saintis Shaklee yang kami jumpa dalam lawatan ke ibupejabat Shaklee Corporation di Pleasanton, California bulan lepas. Setelah lebih 5 tahun consume Shaklee, tapi baru kalini berpeluang jumpa LIVE dengan semua saintis2 ni. Mereka lah yang terlibat dalam menjayakan ujikaji klinikal,kajian (R&D) utk produk baru dan lama
Beberapa fakta ringkas
  • Shaklee telah berada selama 55tahun dalam pasaran suplemen.
  • Shaklee memastikan setiap bahan baru menjalani ujian supaya bebas dari lebih 350 bahan berbahaya.
  • Shaklee menjalankan lebih dari 100ribu ujian kualiti setiap tahun untuk menjamin ketulenan tahap tertinggi dan tahap kualiti tertinggi.
  • Dari segi pelaburan, Shaklee melaburkan 250juta USD untuk ujian klinikal, kajian dan pembangunan (R&D).
Kalau nak ikutkan Shaklee tak wajib buat clinical test (ujian klinikal) sebab produk Shaklee ni suplemen. Hanya ubat yang wajib buat ujian klinikal. Sebab tu tak semua pengeluar melakukannya (kos sangat tinggi untuk melakukan ujikaji klinikal). Tetapi Shaklee buat gak ujian klinikal. Kenapa? Sebab Shaklee keluarkan sesuatu produk bukan suka2, mereka nak pastikan kualiti dan hasil terbaik jadi diorang ada bajet untuk buat ujian klinikal. Pulak tu ujian klinikal bukan kat tikus ke musang ke arnab ke.. tapi kat manusia yer. Kalau produk tak elok, seribu orang yang consume, rasanya 1 orang je yang survive. Dan sure lah dah lama produk ini berkubur tapi kenapa dah bertahan lebih 55tahun. renung2kanlah yer.

Apa motif saya tulis ni semua? Macam saya tulis kat facebook saya, jangan rahsiakan apa sahaja yang anda tahu tentang Shaklee. yer tak. Jadi saya war2kan lah ni. 

Okey itu sahaja cerita harini. Nanti saya tulis lagi. Kepada anda yang baru nak mula makan, atau dah separuh jalan makan vitamin Shaklee, pastikan anda dapatkan vitamin ini daripada pengedar yang sah, yang tahu tentang vitamin, yang bukan sekadar jual dan beli sahaja. Kalau ada apa2 kemusykilan, contact pengedar anda, atau email direct ke Shaklee, Shaklee ada ramai dah sekarang nutrionist yang boleh memberi nasihat berkaitan. Sila rujuk ke laman baru Shaklee. cantik tau website baru mereka klik website baru shaklee
-------------------------
Memang penting untuk dapatkan produk Shaklee dari pengedar yang ada pengetahuan pasal produk, supaya senang customer nak tanya dan dapat khidmat nasihat terbaik, insyaAllah. Kami selalu follow up customer lepas beli, dan akan beri consultation terbaik supaya supplement dapat bertindak dengan efficient. Sape nak cuba Shaklee boleh contact saya jangan malu2!

♥♥♥♥♥
Anda berminat untuk dapatkan produk Shaklee? 
Hubungi saya Wawa Pengedar Shaklee anda, 011-19300290. 
Penghantaran (COD) area UiTM Shah Alam, Stadium Shah Alam, Plaza Alam Sentral, Seksyen 7, Seksyen 2, Padang Jawa, Jusco Bukit Raja dan kawasan Shah Alam yang berhampiran. 
Pos ke seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment